Tillbakaflyttad till 9+1 & ultraljud

I torsdags var vi hos barnmorskan och fick se det lilla hjärtat slå. Eller kanske inte så lilla i jämförelse, filuren är ju ca 2cm stor men hjärtat såg ut att uppta halva kroppen. I vilket fall som helst så var det helt magiskt! Pga dess storlek flyttades vi tillbaka 2 veckor gentemot vad vår barnmorska först sagt och ca 6-7 dagar gentemot vad jag tyckte vore rimligt. 

Det innebär att vi stått och stampat på samma tid i en evighet nu känns det som. De här första veckorna tar ju aldrig slut känner jag bara. Men nu kan jag se att det är exakt 3v kvar tills det är mer safe. 

Tills dess får jag spy och sova vilket är det jag gör mest! Jag kan sova i princip dygnet runt om jag skulle få. Mornarna är inte roliga, men hör och häpna, jag har vant mig vid hur jag mår. Jag som har jordens fobi för kräks men jag är van! 

Ja, jag ville bara dyka in här och uppdatera lite kring läget. Anledningen till bristen på bloggning är helt enkelt att jag inte mår som en prinsessa just nu! 

Vi hörs ❤
| | Kommentera |
Upp