Känd

Det finns flera "kändis"-bloggisar som har fått missfall och gå igenom samma sorg som mig. Samma känsla av att inte bli tagen på allvar. Oro att det är fel på en. Besvikelse över alla drömmar man målat upp och som nu går i kras. Jag fick änna tillbaka alla känslorna när jag läste om Paulas missfall igår.
 
 
När jag var som ledsnast hjälpte det att veta att fler var med om samma sak. Just eftersom sjukvården inte brydde sig nämnvärt behövde man andra finisar att känna samhörighet och förståelse med.
 
Nu vill jag dela med mig av några bloggisar jag hittat och vars story jag plöjde igenom!
 
✭ Therez - När hjärtat brister & det känns som man inte kan andas
✭ Engla - Jag vill berätta något...
✭ Paula Uribe - Tråkigt men sant
✭ Anitha Schulman - Jag förstår inte varför man inte får prata om missfall
 
Det känns bra att läsa om eller prata med någon som förstår. Ska vi hjälpas åt att hjälpa varandra.
 
Har ni några fler bloggar eller andra som delat med sig? Som jag kan fylla på listan med?
 
Jag känner att det här har blivit lite av en "missfalls-blogg" men det får vara så! Jag bloggar ju för min skull och det är det som tagit upp mest tankeverksamhet (av allt wannabe-gravidis-stuff iaf!) den senaste tiden. Nu har jag snarare enorma mängder plugg att göra och fullbokade helger - därav den lilla bloggis-pausen. Just nu känner jag för att gå i ide tills andra advent när livet lugnar ned sig igen!
 
 
Nu är det plugg plugg plugg som gäller för min del. Tills vi hörs igen, puss ♥ 
 
Missfall, My tips | Missfall, anitha schulman, bloggar, engla, hopp, kärlek, paula, therez | |
#1 - - Jennie:

Efter mitt missfall kändes det också som jag drev en missfallsblogg. Jag får tipsa om http://blogg.loppi.se/pasmallen/category/tvillinggraviditeten/missfallet-tvillinggraviditeten/
Hon har skrivit väldigt mycket om både graviditeten, själva missfallet och tankar efter.

#2 - - barnkampen:

Kommer inte ihåg någon blogg så här på rak arm ;S ska fundera och hålla ögonen öppna.

Skönt att det lugnar ner sig efter andra advent, hoppas det går bra med plugget fram till dess :*

Upp